Les écoles rurales isolées

CAVAILLE Fabienne, 2007, « Quelles scolarisations pour les élèves du secondaire issus du milieu rural isolé en Argentine ? », in Barthe L., Cavaillé F., Eychenne C., Pilleboue J. (coord.), Habiter et vivre dans les campagnes de faible densité, Clermont-Ferrand, CERAMAC / Presses Universitaires Blaise Pascal, p. 661-674.

[Abstract : The main objective of this contribution is the description of schooling ways for students from remote areas in Argentina. Three educative systems are presented : schooling by alternance (Buenos Aires Province), « ruralised » schooling (La Pampa Province), distance education (Chubut Province). But the matter is also study consequences of these special schoolings on children and young people ways of life and on education. Finaly, this paper proposes to reflect on argentinian educational politics logics concerning these population and territories characterized by low density.]

 

CAVAILLE Fabienne, 2004, « Isolement rural et modes de scolarisation en Argentine. Position de recherche »,  in Albaladejo Ch., Bustos Cara R., Desarollo local y nuevas ruralidades en Argentina / Développement local et multifonctionnalité des territoires ruraux en Argentine, Bahia Blanca, EDIUNS, p. 343-349.

 

CAVAILLE Fabienne, 2007, « Des écoles rurales en réseaux, le cas spécifique du département du Tarn (France) », Colloque international Education et territoires : contextes, organisations et trajectoires scolaires, 29-30 novembre 2007, Dignes les Bains (France). [Non publié].